MUDr. Petr Podzimek, primář chirurgického oddělení

CHIRURGIE: OPERACE KÝLY

• klasické i laparoskopické operace
  • operace se síťkou i bez umělého materiálu

HERNIOLOGICKÁ (KÝLNÍ) PORADNA: vedoucí MUDr. Marek Burian

“Lépe dříve nežli později”

Možnost objednání: Recepce Kliniky Dr. Pírka:  tel.: 326 375 420,  326 332 991 / e-mail: recepce@drpirek.cz

V České republice trpí určitou formou kýly pět lidí ze sta, a zhruba 30 000 pacientů je ročně odoperováno. V rámci jednotlivých lokalit existuje řada pracovišť, která se problematikou řešení kýl zabývá.

Klinika Dr. Pírka si je vědoma rozmanitosti možností operačních řešení s různou mírou úspešnosti, a proto zřizuje specializovanou poradnu, která se  problematikou zabývá.

Konzultační činnost je garantována specializovaným chirurgem MUDr. Markem Burianem s certifikací pro řešení kýl z výjimečného vzdělávacího, tréninkového a výzkumného centra  IRCAD ve Štrasburku

Naším záměrem  je individualizovaná péče v závislosti na typu kýly a závažnosti obtíží. Konzultací vyhodnotíme faktory, které ke vzniku kýly vedly a  zvolíme nejvhodnější řešení ke spokojenosti našich klientů.

Naše hlavní cíle jsou:

• minimalizovat rizika rekurence (znovuobjevení hernie)
  • omezit čas strávený v nemocnici na dobu nezbytně nutnou
  • zkrátit návrat do plného fyzického a pracovního komfortu

Anatomie

Kýlou nazýváme v odborné literatuře vysunutí části nitrobřišních orgánů před stěnu břišní.

Příčinou bývá nejčastěji oslabení břišní stěny a zvýšený nitrobřišní tlak.

Příznaky kýly jsou bolesti v inkriminované krajině a hmatná resistence, kterou nelze vždy zasunout zpět do dutiny břišní.

Léčení kýly je pouze chirurgické – operace.

Konzultace s chirurgem v ambulanci Kliniky.

Chirurg seznámí pacienta s nejvhodnějším technickým řešením operace a seznámí pacienta s riziky výkonu a režimovými opatřeními po operaci.

Předoperační příprava nevyžaduje žádná speciální opatření. Klient přichází v den operace ráno na lačno s předoperačním vyšetřením.

Pacienty vyššího věku s vedlejšími onemocněními přijímáme k přípravě den před operací.

Operace se provádí po domluvě s operatérem cestou klasickou (řezem) nebo metodou laparoskopickou (prováděnou z jednotlivých vpichů).

O aplikaci polypropylenové síťky rozhoduje stav tkání. Při operacích laparoskopických se aplikuje síťka vždy.

Výhodou laparoskopických operací je kratší rekonvalescence, menší bolesti a lepší kosmetický efekt.

Rehabilitace probíhá prakticky od probuzení pacienta (dechová cvičení) a již první pooperační den se pacient postavuje u lůžka a chodí v doprovodu rehabilitačního pracovníka.

Moderní operační postupy v indikovaných případech umožňují krátkou dobu hospitalizace.

Plnou fyzickou zátěž dovolujeme pacientům po 3-6 týdnech od operace podle typu a velikosti kýly. Pacient po operaci velkých kýl v oblasti stěny břišní nosí až 2 měsíce kýlní pás. Po jeho odložení jsou pacienti schopni plné zátěže bez omezení.

Operace kýly

Kýla. Příznaky kýly jsou bolesti v inkriminované krajině.

Operace kýly

Operace kýly. Operace se provádí cestou klasickou (řezem) nebo laparoskopickou.